*******************
E- DZIENNIK
Blog klasy II
Kalendarz
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
« Mar | ||||||
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Licznik wakacyjny
Archiwum
Licznik odwiedzin
Gości online
Ciekawe linki...
W przeddzień Narodowego Święta Niepodległości
10 listopada był w naszej szkole kolejnym dniem projektowym. Tego dnia uczniowie skupili się na lepszym poznaniu sylwetki patrona szkoły, generała Jana Henryka Dąbrowskiego. Termin pracy z patronem miał przypominać o tym, iż 210 lat temu, 6 listopada 1806 roku generał Dąbrowski w Poznaniu wzywał rodaków do walki z zaborcą u boku Napoleona. Naszym celem było poszerzenie wiedzy na temat człowieka, którego nazwisko za sprawą hymnu narodowego zna każdy Polak oraz stworzenie szkolnej bazy wiadomości na temat Patrona.
Każda z klas 4-6 oraz gimnazjum otrzymała inne zadanie projektowe. Pod opieką wychowawców uczniowie tworzyli galerię portretów Jana Henryka Dąbrowskiego, zdobywali wiedzę o miejscach z nim związanych, w ciekawej formie prezentowali fakty z życia Generała. Pojawiły się zatem puzzle, widokówki, gra strategiczna „Wódz”, lapbooki i bogato ilustrowana książka o życiu Jana Henryka Dąbrowskiego. Po kilkugodzinnej pracy nad tymi zagadnieniami uczniowska brać spotkała się przy popiersiu patrona, by zaprezentować efekty działań. Do ich oceny przyłączył się sam Jan Henryk Dąbrowski, w którego postać wcielił się Kacper Nowicki. Opracowaniem zadań projektowych i materiałów dla poszczególnych klas zajęła się pani Justyna Jędrzejak.
W drugiej części spotkania przygotowanej przez panie Agnieszkę Fojutowską i Agnieszkę Mikulinską od prowadzących- Karoliny i Agnieszki- uczniowie dowiedzieli się, jak wyglądała polska droga do niepodległości. Uczniowie klas 4-6 zaśpiewali wybrane pieśni patriotyczne. Mogliśmy także posłuchać występu trzecioklasisty Ignasia Klofty oraz uczestniczek zajęć wokalnych prowadzonych przez panią Iwonę Łażewską. Gimnazjaliści natomiast zastanowili się nad znaczeniem pojęcia Ojczyzna. Na symbolicznych flagach zapisywali hasła kojarzące im się z Polską i patriotyzmem.
Dzień projektowy zakończyło wspólne zdjęcie, oczywiście w biało-czerwonej odsłonie. W ten sposób uczniowie naszej szkoły przygotowali się do obchodów Narodowego Święta Niepodległości.
Justyna Jędrzejak