*******************
E- DZIENNIK
Blog klasy II
Kalendarz
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
« Lut | ||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 |
Licznik wakacyjny
Archiwum
Licznik odwiedzin
Gości online
Ciekawe linki...
19 września 2019r. debata o szkole
Wnioski z debaty o szkole
Szkoła Podstawowa im. J. H. Dąbrowskiego w Słupi Wielkiej
19 września 2019r.
Debata została zorganizowana po to, żeby:
– uczciwie budować zrozumienie i porozumienie wykraczające poza środowisko samych nauczycieli
– zbudować możliwie szerokie i konstruktywne zainteresowanie problemami edukacji
– wspólnie zastanowić się jakiej edukacji i jakiej szkoły oczekują różne środowiska, a nie tylko sami nauczyciele
Na debatę zostali zaproszeni przedstawiciele rodziców, uczniów, absolwentów i nauczycieli. Debata przeprowadzona została metodą porównania – Jak jest? , Jak chcemy, żeby było?
Zaproszonym gościom przedstawiono cztery obszary pytań:
I Czego uczy szkoła? Do czego przygotowuje? Czy szkoła kształci umiejętności niezbędne w dorosłym życiu i pracy zawodowej?
II Jakich doświadczeń dostarcza szkoła? Jak uczy i wychowuje? Jak motywuje do nauki?
III Jakie relacje panują w szkole? Czy szkoła jest przyjazna uczniom i nauczycielom?
IV Jaka jest rola szkoły w społeczności lokalnej?
Poniżej przedstawiamy wyniki debaty:
– stosowanie na lekcjach większej ilości metod aktywizujących
– rozwijanie zainteresowań uczniów
– indywidualizacja pracy z uczniem
– uczenie samodzielności, przedsiębiorczości i logicznego myślenia
– przekazywanie większej ilości wiedzy praktycznej
– „odchudzenie” podstawy programowej i przemyślenie programów nauczania pod kątem korelacji międzyprzedmiotowej
– niezadawanie prac domowych na weekend
– tworzenie przyjaznej atmosfery na lekcji
– wzmacnianie współpracy uczniów a nie rywalizacji
– przeprowadzanie większej ilości konkursów szkolnych
– podkreślenie, że nie tylko ocena, ale też pochwała jest motywacją
– w dalszym ciągu stosowanie wszystkich elementów Oceniania Kształcującego (nacisk na informację zwrotną)
– w większym stopniu integrowanie społeczności szkolnej (międzyklasowej i z rodzicami)
– zwiększenie współpracy z samorządem terytorialnym (lokalnym)
Przygotowały
Agnieszka Fojutowska
Agnieszka Mikulińska
1 Październik, 2019
Możliwość komentowania 19 września 2019r. debata o szkole została wyłączona